Solliciteren in de 21e eeuw: op deze dag wordt je wegwijs gemaakt in de sociale media en andere wegen om die functie te vinden die bij je past. Daarnaast laten we zien hoe je jezelf via social media kunt profileren.

Wat zijn de wegen?

Werk vinden met social media.

Inleiding

Bewust zijn van je ‘Personal branding’ of je ‘Het merk ik’ is een essentieel onderdeel van het nieuwe solliciteren. De kernboodschap van het nieuwe solliciteren is dan ook: ‘Stop met zoeken en begin met gevonden worden’. De beste manier om dat te doen is.. vooral ook dingen gaan doen.

Het nieuwe solliciteren is dus ook in beweging komen, in plaats van achter je PC zitten en brieven schrijven. Dat kan in de vorm van netwerkbijeenkomsten zijn, of door met andere werkzoekenden samen de ‘strijd’ aangaan. Het gebruik maken van social media helpt om jezelf in de etalage te zetten. In deze workshop gaat het ook om het effectief inzetten van met name LinkedIn.

De deelnemers dienen zelf een laptop mee te nemen, zodat zij tijdens de workshop aan hun eigen profiel op LinkedIn kunnen werken onder leiding van de trainster.

Programma

  • Recruitment via social media
    • Hoe gaan recruiters om met social media? Het is als sollicitant handig om te weten hoe er aan de andere kant van de tafel wordt gezocht.
    • Online vindbaarheid
      • informatie over jezelf (via google)
      • van vacatures
      • Solliciteren met LinkedIn: hoe maak je jezelf zichtbaar?
        • jouw LinkedInprofiel

(slim trefwoorden gebruik, goed gebruik maken van groepen, opbouwen van een netwerk met je vakgenoten, effectief netwerk van recruiters/ intercedenten in jouw vakgebied, alle privacy en goed gevonden worden instellingen

vacatures zoeken via LinkedIn

  • Inzet van andere social media zoals Facebook en twitter
  • Solliciteren met social media, de valkuilen

Dit programma is uit te breiden met het laten maken van professionele (profiel)foto’s.

Groepsgrootte: maximaal 8 deelnemers

contact

Interesse? Neem direct vrijblijvend contact op!